Onze eerste Hackathon
Afgelopen vrijdag werd een eerste Hackathon bij Dynamic People georganiseerd voor het Customer Solutions team. Verdeeld over drie teams mochten wij innovatieve oplossingen bedenken om ons serviceproces verder te optimaliseren. Als kers op de taart was er voor het winnende team een prijs beschikbaar gesteld, een rondvaart tijdens Amsterdam Light Festival, waardoor ieder team nog gemotiveerder was. Zelf zat ik in team Stockholm, wij begonnen met veel vragen te stellen aan de ‘Sharks’, over de dagelijkse werkzaamheden en bestaande workflows.
Van daaruit meteen door in een brainstormsessie waarin veel goede ideeën ontstonden. Omdat we maar 2,5 uur de tijd hadden om daadwerkelijk met een idee en een presentatie te komen moesten we snel de juiste keuzes maken.
Selfservice
Voor ons externe serviceproces besloten we een Portal te willen bouwen waarin klanten zelf kunnen inloggen en waarin ze kunnen kijken of ze wellicht het probleem kunnen oplossen. Selfservice is tegenwoordig een hot topic en dus moet er een chatbot komen ( Microsoft Virtual Agents) in combinatie met een FAQ-pagina zodat klanten veel informatie zelf kunnen vinden.
Aansluitend hadden we ook discussie over het interne serviceproces. We hebben veel goede ideeën bedacht om ook daar verbeteringen aan te brengen. De tijd vloog voorbij. Om 16.30 uur hebben we onze ideeën in een presentatie gepitcht voor de Sharks. Hoewel we weinig tijd hadden om alle ideeën helemaal uit te werken, kwamen we als beste uit de bus, ook al was het echt een close call met team Helsinki.
Smaakt naar meer
Het is goed om te zien hoeveel ideeën er in zo’n korte tijd kunnen ontstaan. Ik denk dat er in de toekomst meer Hackathons zullen worden georganiseerd al dan niet samen met klanten, het is zeer inspirerend en een boost voor de samenwerking!
Wil jij er de volgende keer bij zijn? Heb jij een goed idee voor onze volgende Hackathon neem dan contact op via sales@dynamicpeople.com